Zgromadzenie Sióstr św. Elżbiety | Prowincja Warszawska

Blog

Nasze wydarzenia …

Dziękujemy Bogu i Ludziom!

W dniach 9-16.09.br. 21 osobowa grupa sióstr prowincji warszawskiej przeżywała czas odnowy duchowej w Krynicy Zdrój. Siostry przybyły do Krynicy ze wszystkich placówek Prowincji i z Ukrainy. Tworzyły zgraną grupę, mimo różnicy wieku i róznorodności pełnionych na codzień posług. Każdy dzień był inny i każdy bogaty w przeżycia duchowe jak i przeżycia estetyczne i kulturalne.

Czas naszej odnowy rozpoczęłyśmy 9.09 od Mszy Św. W kaplicy domowej. Mszy św przewodniczył Ks. Prob. Andrzej Liszka z Krynicy. O 19.30, chętne siostry wzięły udział w procesji różańcowej z koscioła parafialnego do figury Matki Bożej, która znajduje się na Górze Parkowej. Procesja ta organizowana jest w pierwsze soboty miesiąca, jako wynagrodzenie za zniewagi, których doznaje Matka Boża, jest ona również świadectwem wiary lokalnej wspólnoty parafialnej dla przebywających w Krynicy turystów i kuracjuszy. W niedzielę 10.09 odbyłyśmy podróż do Starego Sącza, tam uczestniczyłyśmy we Mszy św. w kościele pod wez. Trójcy Świętej i św. Klary, przy klasztorze ss. klarysek. W tym cudownym miejscu zapoznałyśmy się z długą historią klasztoru z pięknymi i cennymi zabytkami oraz z wielkimi ludżmi związanymi z tym miejscem. Miałyśmy też czas na modlitwę, zwłaszcza przy relikwiach św. Kingi. Kolejnym punktem naszej wycieczki był piękny zabytkowy kościół św. Elżbiety węgierskiej z jej wizerunkiem w głównym ołtarzu. Następnie zwiedziłyśmy Rynek z najstarszym budynkiem w mieście, w którym mieści się  Muzeum Ziemi Sądeckiej i znanych osób związanych ze Starym Sączem, jak np. ks . Tiszner, Ada Sari, dziadek Prezydenta A. Dudy. Ostatnim punktem naszego zwiedzania był ołtarz papieski wybudowany na przyjazd Ojca Świętego Jana Pawła II, w 1999r, oraz małe muzeum pod ołtarzem, poświęcone Janowi Pawłowi II.

Poniedziałek był dniem rekreacyjnym, spędzonym na łonie przyrody. Atrakcje dostosowane do wieku, możliwości fizycznych i zaiteresowań sióstr. Część sióstr odwiedziła wieżę widokową na Słotwinach i miała okazę podziwiać piękno gór. Niektóre siostry wiechały gondolą na Jaworzynę najwyższ szczyt w Beskidzie Sądeckim 1114m npm, były też takie siostry, które weszły na Jaworzynę pieszo, pokonując wcześniej  Górę Krzyżową 812m npm. Część siostr w tym dniu odwiedziłaTężnie i skorzystała z inhalacji solankowych. 12.09 wtorek był Dniem  Skupienia, cała grupa sióstr udała się do Sanktuarium Matki Bożej do Tuchowa, gdzie posługują redemptoryści. Konferencję dla sióstr wygłosił o. Antoni Karaś, po Mszy św miałyśmy czas na prywatną Adorację Najświętrzego Sakramentu, Sakrament pokuty, zapoznanie się z historią sanktuarium i zwiedzanie muzeum misyjnego Redemptorystów. Kolejny dzień, środa był dniem turystycznym, wybrałyśmy się na wycieczkę do Słowacji aby podziwiać Tatry Wysokie. Z okna autobusu widziałyśmy Gerlach, Łomnicę, Krywań, najwyższe szczyty Tatr. Celem naszej wycieczki był Stary Smokowiec, skąd kolejką szynową wiechałyśmy na Hrebienok 1285m npm, a następnie pieszo do pięknych wodospadów. Towarzyszyło nam wiele wrażeń, zachwyt nad pięknem świata nad wielkością i miłością Boga Stwórcy. Kolejnym pięknym miejscem, które miałyśmy okazję zobaczyć było Szczyrbskie Jezioro. Wracając do Krynicy mijaliśmy wiele ciekawych miasteczek słowackich min. Podoliniec , w którym ukończył nowicjat w klasztorze Pijarów Stanisław Konarski, czy Stanisław Papczyński.

Po dniach odpoczynku, radości, wspólnoty rozpoczął się intensywniejszy czas odnowy, w którym towarzyszył nam dominikanin o. Tomasz Gaj. Ojciec prowadził ciekawe warsztaty o komunikacji. Był to również czas wspólnoty, poznawania siebie w ciągle zmieniających się grupach, a najważniejsze cazs uczenia się budowania relacji z drugim czlowiekiem. Relacji opartej na miłości „z seca do serca”,wzajemnym zrozumieniu a nie na agresii i dowodzeni swoich racji. Dziękujemy Panu Bogu za natchnienie i błogosławieństwo a Siostrom Zarządu Prowincjalnego na czele z Siostrą Prowincjalną Samuelą za organizację, tego wyjatkowego czasu, który na długo pozostanie w naszych sercach i pamięci. Bóg zapłać!